شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اخبار ویژه
کتاب «موفق سازها» یا «پدیده‌ها چگونه محبوب می‌شوند» نوشته درک تامپسن اثری درباره موفق‌ها است. معدود کارها و ایده‌هایی که با صاحبانشان در بین فرهنگ عامه و رسانه‌ها به محبوبیت فوق‌العاده و موفقیت تجاری قابل توجهی دست یافته‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در رشته توئیتی نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.
کتاب آناتومی داستان نوشته جان تروبی است که با ترجمه محمد گذرآبادی منتشر شده است. این کتاب به خواننده یاد می‌دهد که هرکس بخواهد می‌تواند داستان بنویسد فقط کافی است تلاش کند.
مدیرعامل صندوق هنر با اعلام خبر معرفی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر به سازمان تأمین اجتماعی از برنامه‌ریزی برای برخورداری هنرمندان فاقد بیمه در حوزه مزایای بیمه تأمین اجتماعی خبر داد.
معاون صدای رسانه ملی با اشاره به هشتاد و چهارمین سالروز رادیو با تاکید بر اینکه رادیو در جهت تحول گام های بسیاری برداشته است، گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک که به مناسبت سالروز رادیو برگزار می شود، توانست با احیای گونه مستندسازی در رادیو منجر به رشد برنامه‌سازان این رسانه شود.
تفاوت: چرا برخی برندها دلنشین‌ترند؟ نوشته برنادت جیوا، است و به موضوع تفکر مبتنی بر تفاوت در مهندسی برند می‌پردازد.
قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام ساعت کار نمایشگاه، گفت: با توجه به اجتماع بسیار قابل توجه حضور مردم در نمایشگاه پیشنهاد می‌شود فرمانداری و استانداری موضوع استقرار صندوق‌های رأی را در دستور کار قرار دهند.
کتاب ایده عالی مستدام اثری نوشته چیپ هیث و دن هیث است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا ایده‌های مختلفی را که برای کار کردن به ذهنتان می‌آید، قدرتمند کنید، پروبال بدهید و آن را به شکلی تاثیرگذار مطرح و پیاده کنید. این کتاب در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار دارد. شما می‌توانید این اثر را با ترجمه سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی بخوانید.
اولین بار در فردیس کرج شعری طوفانی از غلام‌عباس زرین کفش شنیدم. شاعری انرژیک، مثبت نگر، متواضع و بعضا منتقد اجتماعی سیاسی.
سعدی شیرازی، شاعر و حکایت پرداز قرن هفتم قمری، درگلستان و بوستان استاد ایجاد موقعیت های داستانی، شخصیت پردازی و شرح روحیات آدم ها و بیان مضونی شاعرانه در جامه ی حکایات است. حکایاتی که آشنای ذهن و ذوق همگان است، اما شگرد و هنر سعدی در سرودن غزلی که بر فن حکایت پردازی متکی باشد، داستان دیگری است.
کتاب اثر چرخ لنگر نوشتهٔ جیم کالینز و ترجمهٔ علی اشراقی است. انتشارات زی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا برخی از شرکت‌ها شتاب می‌گیرند و بقیه نه! اثر چرخ لنگر، یک کتابچه ضمیمه برای کتاب «از خوب به عالی» است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز سعدی گفت: امروز جهان معاصر بیش از همیشه به سعدی و اندیشه‌های حکمی عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد.
کتاب خودت را تباه نکن؛ فکر و خیال بس است به زندگی‌ات برس نوشتهٔ گری‌جان بیشاپ و ترجمهٔ مانا اسلامی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است.


به مناسبت روز نیروی هوایی نوزدهم بهمن‌ماه
شهید فیروز شیخ حسنی اولین خلبان شهید جنگ تحمیلی از خطه طالقان
 انتقادها پایان ندارد؛
سریال دل، دل می‌شِکند!
یادداشتی از فرزانه یوسفیان؛
بازگشایی سینماها در شهری با رنگ قرمز!
تحلیل سریال پاتریک ملروز بر اساس اختلال‌های روانی؛
عدم مهارت و آموزش درستِ والدین؛ فرزندان را از درون به قتل می‌رساند!
تحلیل سریال پاتریک ملروز بر اساس اختلال‌های روانی؛
قوانین سخت و پیچیده، اضطراب و هراس به دنبال دارد
تحلیل سریال پاتریک ملروز بر اساس اختلال‌های روانی؛
انزوا یکی از پیچیده‌ترین حالت‌های روحی و روانی بشر است